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Discussion: [BukkitGames] Config.yml

  1. #1
    Newbee
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    8

    Par défaut [BukkitGames] Config.yml

    Bonjour,

    Après de nombreuses recherches sur internet et aucune réponse, je me tourne vers vous.

    J'ai un serveur HungerGames (TheBukkitGames) et le config.yml se reset à chaque fois....est-ce à cause du fait que le fichier world se reset aussi ?

    Merci d'avance !

  2. #2
    Membre actif Avatar de Maiter_
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    Par défaut

    Bonjour,

    Je pense que cela viens de votre mauvaise configuration, modifiez votre config, et mettez là ici avec la balise CODE svp.


    Besoin d'aide ? Mon Skype : maiterkamas

  3. #3
    Newbee
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    décembre 2012
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    8

    Par défaut

    Code:
    TIME:# Max game length in minutes
      MAX_GAME-MIN: 30
      
    # Final battle takes place after ... minutes
      INCREASE_DIFFICULTY-MIN: 20
      
    # Countdown to the start of the game
      COUNTDOWN-SEC: 180
      
    # Duration of invincibility.
      FINAL_COUNTDOWN-SEC: 60
      
    # Define the messages.
    MESSAGE:
      WORLD_BORDER: 'Vous etes arriver au bord de la carte!'
      SERVER_FULL: 'Le serveur est complet'
      GAME_PROGRESS: 'Age Of Games en cours'
      MOTD_PROGRESS: 'Age Of Games en cours'
      MOTD_COUNTDOWN: 'Debut de la partie dans <time>'
      NO_KIT_PERMISSION: 'Vous n'avez pas la permission d'utiliser ce kit'
      CUSTOM_DEATH_MSG: 'Un mort de plus ! Surveillez vos arrières !'
      HELP_MESSAGE: 'Pour plus de support, visitez tinyurl.com/HGHelp'
      SERVER_TITLE: 'Age Of Games'
      KIT_BUY_WEBSITE: server.info/buy.php
    
    
    # Toggle the advanced chat-system. (HUD chat-system)
    ADVANCED_CHAT: true
    
    
    # Show tips throughout the game?
    SHOW_TIPS: true 
      
    # Add a line for each tip you want to display.
    TIPS:
      '1': 'Certains kits ont differents pouvoirs.'
      '2': 'Serveur de : Age Of Craft.'
      '3': 'Les GameMakers sont invisibles !'
      '4': 'Plus d'infos sur les kits : /kitinfo [NomDuKit]'
      '5': 'Age Of Craft : 91.236.239.46:25632'
      
    # Advcanced Abilities (DisguiseCraft needed!)
    ADVANCED_ABILITIES: false
    
    
    # Spawn cornucopia on start (see cornucopia.yml)
    CORNUCOPIA: true
    
    
    # Spawn feast (see feast.yml)
    FEAST: true
    
    
    # Radius of the world...
    WORLD_BORDER_RADIUS: 300
    
    
    # Minimum of players to start with.
    MINIMUM_PLAYERS_START: 2
    
    
    # Users which did not choose a kit, get the default kit (can be configured in the kit.yml)
    DEFAULT_KIT: true
    
    
    # Enable or disable compass feature.
    COMPASS: true
    
    
    # Auto Update Compass (If true, may causes lag on the server!) COMPASS has to be enabled for this to work.
    AUTO_COMPASS: true
    
    
    # Team Function! If enabled players can add other players to their team!
    TEAM: true
    
    
    # Death signs mark Player death places! (Lines can be configured in deathsign.yml).
    DEATH_SIGNS: true
    
    
    # What should the server run in order to restart the server?
    RESTART_SERVER_COMMAND: 'stop'
    
    
    # Regenerate world? (true: every round there will be a new world/ false: see world.yml for configs).
    REGEN_WORLD: true
    
    
    # If false, all players start the game at the spawn.
    # If true, each player starts at a random spot. (May causes lag on some servers!)
    RANDOM_START: false
    
    
    # Last Winner gets alle Kits in the next round only on local server! (no Mysql is needed!)
    SIMPLE_REWARD: false
    
    
    # Winner-Reward-System (Mysql Database needed!, Configuration in kit.yml)
    REWARD: false
    
    
    # How many Coins you get for one kill? (Only effects when REWARD is enabled!)
    COINS_FOR_KILL: 1
    
    
    # How many Coins you get when you win a game? (Only effects when REWARD is enabled!)
    COINS_FOR_WIN: 5
    
    
    # If enabled, players can join server during the game and act like spectators
    SPECTATOR_SYSTEM: true
    
    
    # Weather to use a MySQL database for statistics. (leaderboard.yml will still be used!)
    MYSQL: false
    
    
    # Fill in the information for the database if you set "MYSQL" to true.
    HOST: ''
    PORT: ''
    USERNAME: ''
    PASSWORD: ''
    DATABASE: ''

  4. #4
    Master
    Date d'inscription
    juin 2012
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    Par défaut

    Bonsoir,

    Votre fichier est remis à zéro à chaque fois, c'est à dire ?
    Y a-t-il des erreurs dans les logs de votre serveur ?

    Généralement quand un plugin régénère un fichier de configuration comme neuf c'est qu'il y a une erreur (accents ou mauvais encodage) et qu'il ne peut pas le charger sur le serveur.
    Je vois dans votre fichier qu'il y a des accents et des apostrophes.
    Concernant les accents, pensez à enregistrer votre fichier en UTF-8. Pour les apostrophes, remplacez les '' par des "" autour des variables ou mettez un \ devant les apostrophes
    PixelCube - Serveur Freebuild et PvP-Box
    Adresse IP: pixelcube.minecraft-mania.fr
    Venez nombreux!

  5. #5
    Newbee
    Date d'inscription
    décembre 2012
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    8

    Par défaut

    Il est remis à zéro...c'est-à-dire qu'aucun des paramètres que je rentre n'est pris en compte et aucun soucis vis-a-vis des logs.
    Là, le minimum de joueurs est 2 mais par défaut c'est toujours 5.

    Il n'y a aucun accent et j'ai modifié les apostrophes par des guillemets en encodage UTF-8 et ça n'as rien changé.
    C'est de la config minecraft donc il ne doit pas y avoir énormément de modification à faire...de plus que je n'ai pas tout saisi à l'histoire des slashs devant les apostrophes.


    Code:
    TIME:# Max game length in minutes
      MAX_GAME-MIN: 30
      
    # Final battle takes place after ... minutes
      INCREASE_DIFFICULTY-MIN: 20
      
    # Countdown to the start of the game
      COUNTDOWN-SEC: 180
      
    # Duration of invincibility.
      FINAL_COUNTDOWN-SEC: 60
      
    # Define the messages.
    MESSAGE:
      WORLD_BORDER: "Vous etes arriver au bord de la carte!"
      SERVER_FULL: "Le serveur est complet"
      GAME_PROGRESS: "Age Of Games en cours"
      MOTD_PROGRESS: "Age Of Games en cours"
      MOTD_COUNTDOWN: "Debut de la partie dans <time>'
      NO_KIT_PERMISSION: "Vous n"avez pas la permission d"utiliser ce kit"
      CUSTOM_DEATH_MSG: "Un mort de plus ! Surveillez vos arri鳥s !"
      HELP_MESSAGE: "Pour plus de support, visitez tinyurl.com/HGHelp"
      SERVER_TITLE: "Age Of Games"
      KIT_BUY_WEBSITE: "server.info/buy.php"
    
    
    # Toggle the advanced chat-system. (HUD chat-system)
    ADVANCED_CHAT: true
    
    
    # Show tips throughout the game?
    SHOW_TIPS: true 
      
    # Add a line for each tip you want to display.
    TIPS:
      '1': "Certains kits ont differents pouvoirs."
      '2': "Serveur de : Age Of Craft."
      '3': "Les GameMakers sont invisibles !"
      '4': 'Plus d'infos sur les kits : /kitinfo [NomDuKit]"
      '5': "Age Of Craft : 91.236.239.46:25632"
      
    # Advcanced Abilities (DisguiseCraft needed!)
    ADVANCED_ABILITIES: false
    
    
    # Spawn cornucopia on start (see cornucopia.yml)
    CORNUCOPIA: true
    
    
    # Spawn feast (see feast.yml)
    FEAST: true
    
    
    # Radius of the world...
    WORLD_BORDER_RADIUS: 300
    
    
    # Minimum of players to start with.
    MINIMUM_PLAYERS_START: 2
    
    
    # Users which did not choose a kit, get the default kit (can be configured in the kit.yml)
    DEFAULT_KIT: true
    
    
    # Enable or disable compass feature.
    COMPASS: true
    
    
    # Auto Update Compass (If true, may causes lag on the server!) COMPASS has to be enabled for this to work.
    AUTO_COMPASS: true
    
    
    # Team Function! If enabled players can add other players to their team!
    TEAM: true
    
    
    # Death signs mark Player death places! (Lines can be configured in deathsign.yml).
    DEATH_SIGNS: true
    
    
    # What should the server run in order to restart the server?
    RESTART_SERVER_COMMAND: 'stop'
    
    
    # Regenerate world? (true: every round there will be a new world/ false: see world.yml for configs).
    REGEN_WORLD: true
    
    
    # If false, all players start the game at the spawn.
    # If true, each player starts at a random spot. (May causes lag on some servers!)
    RANDOM_START: false
    
    
    # Last Winner gets alle Kits in the next round only on local server! (no Mysql is needed!)
    SIMPLE_REWARD: false
    
    
    # Winner-Reward-System (Mysql Database needed!, Configuration in kit.yml)
    REWARD: false
    
    
    # How many Coins you get for one kill? (Only effects when REWARD is enabled!)
    COINS_FOR_KILL: 1
    
    
    # How many Coins you get when you win a game? (Only effects when REWARD is enabled!)
    COINS_FOR_WIN: 5
    
    
    # If enabled, players can join server during the game and act like spectators
    SPECTATOR_SYSTEM: true
    
    
    # Weather to use a MySQL database for statistics. (leaderboard.yml will still be used!)
    MYSQL: false
    
    
    # Fill in the information for the database if you set "MYSQL" to true.
    HOST: ''
    PORT: ''
    USERNAME: ''
    PASSWORD: ''
    DATABASE: ''

  6. #6
    Master
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    juin 2012
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    Par défaut

    Pour faire simple si vous avez un texte du genre: Bonjour j'ai dix ans. Ce texte sera affiché lors d'un évènement quelconque, le problème c'est que dans le fichier de configuration, il y a des '' pour entourer la variable. Or si vous avez un ' dans votre phrase, ici j'ai, le plugin va croire qu'il s'agit de la fin et ainsi tout va se décaler. En gros le plugin va lire: age: 'Bonjour j' et les suite va être prit pour une nouvelle ligne. Il faut donc mettre des antislashs \ devant les ' qui sont dans vos phrases à afficher.
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  7. #7
    Newbee
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    décembre 2012
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    Par défaut

    Je viens de saisir ;)
    Pour éviter de m'embrouiller, j'ai corriger un peu.

    Donc là, il prends en compte mon "2 joueurs minimum" mais ne veut pas de mon texte en français.

    Code:
    TIME:# Max game length in minutes
      MAX_GAME-MIN: 30
      
    # Final battle takes place after ... minutes
      INCREASE_DIFFICULTY-MIN: 20
      
    # Countdown to the start of the game
      COUNTDOWN-SEC: 180
      
    # Duration of invincibility.
      FINAL_COUNTDOWN-SEC: 60
      
    # Define the messages.
    MESSAGE:
      WORLD_BORDER: Vous etes arriver au bord de la carte!
      SERVER_FULL: Le serveur est complet.
      GAME_PROGRESS: Age Of Games en cours.
      MOTD_PROGRESS: Age Of Games en cours.
      MOTD_COUNTDOWN: Debut de la partie dans <time>.
      NO_KIT_PERMISSION: Vous n'avez pas la permission d"utiliser ce kit.
      HELP_MESSAGE: Pour plus de support, visitez tinyurl.com/HGHelp
      SERVER_TITLE: Age Of Games
      KIT_BUY_WEBSITE: server.info/buy.php.
    
    
    # Toggle the advanced chat-system. (HUD chat-system)
    ADVANCED_CHAT: true
    
    
    # Show tips throughout the game?
    SHOW_TIPS: true 
      
    # Add a line for each tip you want to display.
    TIPS:
      - 'Certains kits ont differents pouvoirs.'
      - 'Serveur de : Age Of Craft.'
      - 'Les GameMakers sont invisibles !'
      - 'Plus de renseignements sur les kits : /kitinfo [NomDuKit]'
      - 'Age Of Craft : 91.236.239.46:25632'
      
    # Advcanced Abilities (DisguiseCraft needed!)
    ADVANCED_ABILITIES: false
    
    
    # Spawn cornucopia on start (see cornucopia.yml)
    CORNUCOPIA: true
    
    
    # Spawn feast (see feast.yml)
    FEAST: true
    
    
    # Radius of the world...
    WORLD_BORDER_RADIUS: 300
    
    
    # Minimum of players to start with.
    MINIMUM_PLAYERS_START: 2
    
    
    # Users which did not choose a kit, get the default kit (can be configured in the kit.yml)
    DEFAULT_KIT: true
    
    
    # Enable or disable compass feature.
    COMPASS: true
    
    
    # Auto Update Compass (If true, may causes lag on the server!) COMPASS has to be enabled for this to work.
    AUTO_COMPASS: true
    
    
    # Team Function! If enabled players can add other players to their team!
    TEAM: true
    
    
    # Death signs mark Player death places! (Lines can be configured in deathsign.yml).
    DEATH_SIGNS: true
    
    
    # What should the server run in order to restart the server?
    RESTART_SERVER_COMMAND: 'stop'
    
    
    # Regenerate world? (true: every round there will be a new world/ false: see world.yml for configs).
    REGEN_WORLD: true
    
    
    # If false, all players start the game at the spawn.
    # If true, each player starts at a random spot. (May causes lag on some servers!)
    RANDOM_START: false
    
    
    # Last Winner gets alle Kits in the next round only on local server! (no Mysql is needed!)
    SIMPLE_REWARD: false
    
    
    # Winner-Reward-System (Mysql Database needed!, Configuration in kit.yml)
    REWARD: false
    
    
    # How many Coins you get for one kill? (Only effects when REWARD is enabled!)
    COINS_FOR_KILL: 1
    
    
    # How many Coins you get when you win a game? (Only effects when REWARD is enabled!)
    COINS_FOR_WIN: 5
    
    
    # If enabled, players can join server during the game and act like spectators
    SPECTATOR_SYSTEM: true
    
    
    # Weather to use a MySQL database for statistics. (leaderboard.yml will still be used!)
    MYSQL: false
    
    
    # Fill in the information for the database if you set "MYSQL" to true.
    HOST: ''
    PORT: ''
    USERNAME: ''
    PASSWORD: ''
    DATABASE: ''

  8. #8
    Master
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    Par défaut

    Vous avez oublié des "" un peu partout et il manque un \ je crois.
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    Venez nombreux!

  9. #9
    Newbee
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    Par défaut

    Ou exactement ?
    Au pire, rajoute les, une dizaine de guillemets et un \ que tu sait mettre me feront gagner beaucoup de temps en recherche et en demande.

  10. #10
    Master
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    Par défaut

    Essayez comme cela:
    Code:
    TIME:# Max game length in minutes   MAX_GAME-MIN: 30    # Final battle takes place after ... minutes   INCREASE_DIFFICULTY-MIN: 20    # Countdown to the start of the game   COUNTDOWN-SEC: 180    # Duration of invincibility.   FINAL_COUNTDOWN-SEC: 60    # Define the messages. MESSAGE:   WORLD_BORDER: "Vous etes arriver au bord de la carte!"   SERVER_FULL: "Le serveur est complet."   GAME_PROGRESS: "Age Of Games en cours."   MOTD_PROGRESS: "Age Of Games en cours."   MOTD_COUNTDOWN: "Debut de la partie dans <time>."   NO_KIT_PERMISSION: "Vous n\'avez pas la permission d\'utiliser ce kit."   HELP_MESSAGE: "Pour plus de support, visitez tinyurl.com/HGHelp"   SERVER_TITLE: "Age Of Games"   KIT_BUY_WEBSITE: "server.info/buy.php."   # Toggle the advanced chat-system. (HUD chat-system) ADVANCED_CHAT: true   # Show tips throughout the game? SHOW_TIPS: true     # Add a line for each tip you want to display. TIPS:   - 'Certains kits ont differents pouvoirs.'   - 'Serveur de : Age Of Craft.'   - 'Les GameMakers sont invisibles !'   - 'Plus de renseignements sur les kits : /kitinfo [NomDuKit]'   - 'Age Of Craft : 91.236.239.46:25632'    # Advcanced Abilities (DisguiseCraft needed!) ADVANCED_ABILITIES: false   # Spawn cornucopia on start (see cornucopia.yml) CORNUCOPIA: true   # Spawn feast (see feast.yml) FEAST: true   # Radius of the world... WORLD_BORDER_RADIUS: 300   # Minimum of players to start with. MINIMUM_PLAYERS_START: 2   # Users which did not choose a kit, get the default kit (can be configured in the kit.yml) DEFAULT_KIT: true   # Enable or disable compass feature. COMPASS: true   # Auto Update Compass (If true, may causes lag on the server!) COMPASS has to be enabled for this to work. AUTO_COMPASS: true   # Team Function! If enabled players can add other players to their team! TEAM: true   # Death signs mark Player death places! (Lines can be configured in deathsign.yml). DEATH_SIGNS: true   # What should the server run in order to restart the server? RESTART_SERVER_COMMAND: 'stop'   # Regenerate world? (true: every round there will be a new world/ false: see world.yml for configs). REGEN_WORLD: true   # If false, all players start the game at the spawn. # If true, each player starts at a random spot. (May causes lag on some servers!) RANDOM_START: false   # Last Winner gets alle Kits in the next round only on local server! (no Mysql is needed!) SIMPLE_REWARD: false   # Winner-Reward-System (Mysql Database needed!, Configuration in kit.yml) REWARD: false   # How many Coins you get for one kill? (Only effects when REWARD is enabled!) COINS_FOR_KILL: 1   # How many Coins you get when you win a game? (Only effects when REWARD is enabled!) COINS_FOR_WIN: 5   # If enabled, players can join server during the game and act like spectators SPECTATOR_SYSTEM: true   # Weather to use a MySQL database for statistics. (leaderboard.yml will still be used!) MYSQL: false   # Fill in the information for the database if you set "MYSQL" to true. HOST: '' PORT: '' USERNAME: '' PASSWORD: '' DATABASE: ''
    PixelCube - Serveur Freebuild et PvP-Box
    Adresse IP: pixelcube.minecraft-mania.fr
    Venez nombreux!

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