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    server not on lists


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    Ton serveur dois etre en VCTF si il a ete reinstaller dans la liste ut3 je vois 3 petits servers de 6 places avec pass . le pass de verygame.. par default apres l'installation du serveur . Apres la reinstallation tu change le nom de ton serveur avec Verygames dans le titre puisque ta location est comme ca et le pass que tu veut . Apres si sur l'interface verygames ca marque serveur Down et il est rouge , tu t'en tappe du moment que le server de jeu est UP il y a un probleme d'interface qui ne concerne pas ton serveur de jeu c'est juste le muchard du serveur qui ne marche plus . Si tes amis ils ont le bug pour voir le serveur fais toi une banniere comme moi j'ai sur le site pour voir si il est Up et le nombre des players . Si tu regarde dans la console de ton support tu vois la map lancé et le mod .:mrgreen:

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    Guest Invité

    *....et le statut des serveurs ut2k4 il n est pas geré non plus ? parce que depuis le debut je dis que mon serveur etait down sous ut2k4 aussi^^

     

    De mémoire, on a coupé le check sur les serveur ut2k4 il y a quelques mois suite à des problèmes. Le soft que nous utilisons pour query les serveurs plantaient sur certains serveur lors des checks à cause de caractères spéciaux présent dans les hostnames.

     

    tes collegues ont pu le verifier par eux meme ils ont essayé d installé un autre jeu et le statut est resté down !!je l ai vu en direct sur la console et l historique...

     

    Il reste down pour un jeu comme UT2k4 ou UT 3 ... je suis sur qu'il fonctionne très bien pour les autres jeux.

     

    *conclusion:80% de mes amis ont un probleme avec mon serveur uniquement??????serieux?

     

    Je vais voir si je vois ton serveur, mais à partir du moment où tu le vois, je ne vois pas comment l'origine du problème pourrais être de notre coté. Si tu le vois, c'est que ton serveur envoie correctement les données au serveur master de UT3. C'est cette liste qui est ensuite lu par les clients UT3.

     

    *j en vois certains indifferement avec ou sans mutators et je peux en ajouter certains dans mes favoris(dans la limite de 10)..........pouquoi certains et pas d autres aucune idee!!

    amicalement^^

     

    Je vais voir si je vois quelque chose sur la ml des admin serveur UT3, éventuellement soulever le probleme pour voir si d'autres rencontre le meme problème.

     

    mais clairement UT3 est loins d'être au point coté multijoeurs / serveurs et on ne peut pas dire à cet instant que çà évolue rapidement.

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    merci beaucoup pour la reponse et les explications. 8-)

     

     

    petites precisions malgres tout :

    * quand tes collegues ont installé "truckmania" sur le serveur je l ai vu en "direct" et de mon coté le serveur est resté desesperement "down" (bien sur il était peut etre "up" de leur coté meme si là, ça me parait un peu tiré par les cheveux)....et pourquoi ne me l auraient-ils pas dit que le serveur etait "up"avec un autre jeu???....le nom du ticket est "server down" ; )

     

    *pouquoi les autres utilisateurs ici sur le forum parlent ils tous de serveurs "up" sous ut???puisque tu dis que sous ut ils sont down..........je suis L.A.R.G.U.é !!

     

    *sous ut2k4 le serveur marchait nikel sur la liste ut mais etrangement il n apparaissait jamais sur la liste x fire.......alors que j en avais d autres sur ma list favoris des serveurs verygames...il a toujours un petit truc different des autres

     

    *UT3 est tellement pas au point qu on pourrait presque se demander si c est pas une bonne blague qu ils nous ont fait a tous ...........ils vont nous envoyer la version finale bientot.............hm................

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    j ai reinstallé les mutators les custom maps et pour moi le serveur est nikel....le probleme est que plein de gens ne le voient pas sur leur liste et qu il ne laisse aucune trace dans l historique ni sur ut3 ni sur x fire(pas de console pas d historique bref le seul moyen de jeter un oeil dessus c est de jouer dessus).....bien sur il reste "down"....mais bon....erm....c est pas grave^^

    :levitation:

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    j ai reinstallé les mutators les custom maps et pour moi le serveur est nikel....le probleme est que plein de gens ne le voient pas sur leur liste et qu il ne laisse aucune trace dans l historique ni sur ut3 ni sur x fire(pas de console pas d historique bref le seul moyen de jeter un oeil dessus c est de jouer dessus).....bien sur il reste "down"....mais bon....erm....c est pas grave^^

    :levitation:

     

    Bonsoir, pour la console f10 en jeu...

     

     

    taper : open ip:port

     

    ou alors utilisé ut3paste.exe... qui se charge de taper open et l'ip prerequis : avoir copier l'ip (ctrl-c) hors jeu.

     

     

    ut3 paste se charge simplement de recopier l'ip et d'ajouté open ingame via la touche "f12"

     

    il faut avoir ouvert la console en appuyant sur f10 bien sur

     

    dispo la : http://files.filefront.com/UT3pastezip/;9151175;/fileinfo.html

     

     

    concernant la non vue du serveur dans les historiques, faut savoir qui a un bug depassé un certain nb de serveur dans l'historique il ne s'affiche plus du tout, il y'a une solution a cela :

     

     

    C:\Documents and Settings\"userwindows"\Mes documents\My Games\Unreal Tournament 3\UTGame\Config - Fichier UTGame.ini - Section [uTGame.UTDataStore_GameSearchHistory] - Tu supprimes toutes les lignes dans cette section et ton historique va à nouveau fonctionner

     

    concernant le probleme de non vue total dans le browser, le patch 1.2 va bientot arrivé avec un webadmin etcc, il se peut donc que parmis le changelog se probleme soit reglé (j'ai pas fait attention a ca.) voici le changelog et le patch devrait arrivé je pense bientot :)

     

     

    Gameplay:

    - Increased UTGame MaxPlayersAllowed to 64.

    - Fixed leviathan turret instant refire exploit.

    - Fixed errant lock on warnings when no longer in vehicle.

    - Fixed first person weapons in demo playback.

    - Fixed translocator telefrag victim message.

    - Fixed encouragement sounds not being randomly picked by bots.

    - Implemented viewobjective spectating system for Warfare.

    - Fixed berserk held by driver applying to all vehicle turrets.

    - Only force low gore on German versions that were low gore only before being patched.

     

    User Interface:

    - Clicking on the settings tab goes to directly to the full settings menu.

    - Added VOIP speaker portraits to HUD.

    - Fixed character portraits sometimes not showing up on HUD or not staying up long enough.

    - The Host server menus will no longer disable internet options if CheckNatTypeDisplayError returns true. It's just a warning now.

    - Fixed the CD key always prompting when the user has no network card

    - Added support for commandline log in -login=xxx -password=xxx. This also allows Gamespy comrade and other external applications to be used to launch network clients.

    - Added UI option to hide objective paths (the white arrows).

    - Added UI option to enable joystick support.

    - Added JOIN to midgame menu when spectating.

    - Added cancel button to "logging in" message box.

    - Added support for auto-updating UI with new options.

    - Improved language support for French, Spanish, Italian, and German.

    - Joystick key bindings in UI display properly.

    - Added game and UI support for customizing crosshair scaling.

    - Added "Add Favorite" button to Server Browser server list tab.

    - Fixed favorites Tab Page server details not updating.

    - Improvements to voice menu. Added "status" section.

    - Leave "Disconnect" and "Exit Game" on the mid game menu when seamlessly travelling so that players have a way to abort lengthy downloads

    - Show "Change Team" button before the match has started.

    - Added support for localized "single score needed" string.

    - Tweaked some HUD message font sizes.

    - Favorites/History lists list servers that are currently offline.

    - Favorites/History lists don't stop working as the number of servers in them crosses max threshold for GS query.

     

    Networking:

    - Added support for autodownloading packages while in gameplay or while travelling.

    - Auto team re-balancing before map transition if bPlayersBalanceTeams is set.

    - Fixed dedicated server memory leaks.

    - Force client state synchronization when in spectating state. Fixes sporadic issues with players not being able to join games.

    - Fixed sounds not being heard correctly by clients if the sound location is the Actor's location and the Actor is not relevant to that client.

    - Fixed spectators being unable to move after a level transition.

    - Fixed track turrets being in the wrong position on clients in some cases after being destroyed.

    - ConnectionTimeout and InitialConnectTimeOut now both 60.0. Addresses both clients failing connection because they take too long to load a level, and initial connections staying open too long.

    - Fixed HTTP download compression.

    - Fixed a bug where download during seamless travel would break because the downloader was keeping a pointer into the package map's list, which is unsafe while the game is in progress because that list could have more items added to it (and thus the memory rearranged) at any time

    - Fixed a bug where in rare cases packages would get downloaded twice.

    - Fixed spectators able to enter as extra players in Duel.

    - Fixed issue where CTF, vCTF, and WAR maps are listed in the server browers when searching for a DM game when server changed gametypes.

    - Fixed bots not replicating their view pitch, so their animation looks better in net games.

    - Strip OwningPlayerName= from the URL, as this is determined elsewhere and was breaking dedicated internet servers launched from the UI.

     

    Server administration:

    - TCPLink and Webadmin functionality implemented.

    - Banning is now based on CD key hash, so players can’t circumvent bans by creating a new profile.

    - Fixed being unable to kickban players with | in their names.

    - Added versioning information to the game settings

    - Dedicated servers don't require DirectX shader model 2.0

    - Fixed AdminForceTextMute and AdminForceTextUnmute.

    - Restored the compress and decompress commandlets.

    - Fixed AdminCmdOk() function not working properly if you were the listen server.

    - Banned IDs readability improved.

    - Added MaxClientTravelTime config option to GameInfo. If set, clients are kicked if they take longer than this many seconds to travel between maps.

     

    Mod support:

    - Added ScriptedTexture, a type of render to texture that gives Canvas access to script/C++ for rendering custom overlays.

    - Added a version of DrawTile() to Canvas that takes a Texture instead of Texture2D so render to texture stuff like ScriptedTextures can more easily be used.

    - Added Timestamp function to UObject, returns a string in the format YYYY/MM/DD - HH:MM:SS

    - Weapons now take roll from player viewrotation.

    - Fixed custom character DLC not applying until the next time the game is run because the default object was not updated after combining the .ini files.

    - Added a ModFamilies array to UTCustomChar_Data to allow mod authors to add families to the list.

    - Fixed Change Node Status Kismet action not working on fully constructed powernodes.

     

    Map specific:

    - Fixed DM-Deck get out of world exploit

    - Fixed DM-Gateway portals sometimes sending you back to your starting point.

     

    AI improvements:

    - New orb carrier strategy AI.

    - Improved bot hoverboard use.

    - Reduced bot orb spawner camping.

    - Fixed bots stuck on orb spawner unable to grab flag.

    - Low skill bots use artillery properly.

    - Tweaked shooting at nodes vs shooting at enemies.

    - No human bonus to threat value.

    - Improved threat picking AI, taking into account effectiveness of bot's weapon.

    - Tweaked bot AI for link gun, flak cannon, redeemer, and AVRiL.

    - Bots tend to stay on same enemy more, and focus on key vehicles more.

    - Tweaked campaign auto skill adjust.

    - Possible safe fix for bot navigation issues with staticmeshcollections on console. Also a performance improvement on PC and console.

    - Tweaked rules for whether to attack node or enemy first.

    - Improved bot AI for defending nodes with an orb.

    - Fixed pathing issues that were causing bots to get stuck in some places. When a move fails, force a route refresh. Add cost to reachspecs when bot fails repeatedly.

    - Improved AI code for adjusting around obstacles. If adjust left and right fail, try moving to center of reachspec.

    - If previous move failed, don't allow "advanced tactics" (serpentine, etc.) for next move.

    - Added FailedMoveTarget and MoveFailureCount to controller to track movement failures.

    - Added bForceNoDetours to UTBot. Don't allow detours when bot is approaching a neutral node (more important to touch node first).

    - Fixed bots thinking they've reach the orb spawner without quite getting there and touching the orb.

    - Fixed cases where bots could get stuck failing to translocate over and over - bots know to give up now.

    - Adjusted bot reaction time to seeing new enemies.

    - Improved bot AI for dealing with lifts and hoverboards.

    - Bots taunt after winning a match.

     

     

    en esperant que evidement ca regle les problemes de non vue de serveur... en tout cas pour la compression uz2 et pour le webadmin ca sera deja un bon point... esperons que ca aide a peuplé les serveurs un peu + interressant que les officiels.

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    • 1 month later...

    :)

    ......depuis qu il m ont remplacé le serveur par un autre je n ai plus aucun probleme

    le serveur est sur toutes les listes x-fire & ut3 .......dans le listing general & les favoris & l historique .........mais avec l ancien il n y avait pas moyen !!

    j espere que ca va s arranger pour toi l ami^^

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